شروع به کار کنگره ژنتیک با شعار ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی

شروع به کار کنگره ژنتیک با شعار ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی

به گزارش دانشگاه فارسی، رییس انجمن ژنتیک ایران با اعلان اینکه کنگره امروز با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» از امروز شروع به کار می کند، اظهار داشت: تلاش داریم در این رویداد آخرین یافته های کشور در عرصه هایی چون انسانی، جانوری، زیست واره ها، سلول های بنیادی و ذخایر ژنتیک ارائه شود.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، دکتر مختار جلالی در هفدهمین کنگره ژنتیک و ششمین کنگره بین المللی که از بامداد امروز در دانشگاه شهید بهشتی شروع به کار کرده است، اظهار داشت: ایرانیان از ۵ هزار سال قبل با علم توارث آشنا بودند و این امر بوسیله لوح سفالی کشف شده در ایلام به اثبات رسیده است.
وی با اعلان اینکه این لوح سفالی اکنون در موزه لوور نگهداری می شود، اظهار داشت: ایرانیان از آن زمان از این علم برای اصلاح اسب و خر بهره می بردند.
جلالی با اشاره به سابقه تاسیس انجمن ژنتیک از ۵۰ سال قبل در کشور، تصریح کرد: ژنتیک پایه و فونداسیون علومی چون بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی است و امیدوار هستم با چشم اندازی که در پیش روی ما قرار دارد، در امتداد تحقق اهداف این حوزه قدمهای مؤثری برداشته شود.
رییس انجمن ژنتیک اظهار داشت: علاوه بر اینها از ۱۳ اقلیم، ۱۱ اقلیم آنرا در کشور داریم. این تنوع ژنتیکی زیستی، گیاهی و جانوری باعث شده که ارزش تنوع ژنتیک از نفت و گاز کشور اهمیت بیشتری داشته باشد.
جلالی اظهار داشت: در این رویداد در کنار سخنرانی ها، نشست های تخصصی در عرصه های مرزهای دانش برگزار می گردد و تلاش داریم در این رویداد آخرین یافته های کشور در عرصه هایی چون انسانی، جانوری، زیست واره ها، سلول های بنیادی و ذخایر ژنتیک ارائه شود.
رییس انجمن ژنتیک با اشاره به برگزاری ششمین کنگره بین المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک، اظهار داشت: این رویداد با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» با حمایت ۴ دانشگاه بین المللی برگزار می گردد.




منبع:

1403/04/17
12:50:01
5.0 / 5
283
تگهای خبر: انجمن , تكنولوژی , دانشگاه , سابقه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است