گسترش هنرستان ها از اولویت های برنامه هفتم توسعه کشور است
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس، اظهار داشت: گسترش هنرستان ها بعنوان یکی از اولویت های اصلی برنامه هفتم توسعه کشور مطرح است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، حمیدرضا خان محمدی ظهر امروز شنبه در جمع اصحاب رسانه، بر لزوم توسعه هنرستان ها بعنوان یکی از اولویت های اصلی برنامه هفتم توسعه کشور تاکید و اضافه کرد: بر طبق این برنامه، باید ۵۰ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه اول، وارد هنرستان ها شوند که برای تحقق این هدف، کشور به راه اندازی حدود هزار هنرستان جدید نیاز دارد.
وی ضمن اشاره به راهکارهای اجرایی برای افزایش ظرفیت هنرستان ها در کشور، اظهار نمود: بخشی از راه باز تخصیص فضاهای آموزشی و ایجاد کارگاه های تخصصی در مدارس موجود برطرف خواهد شد و بخش دیگر هم با حمایت دولت، خیرین و مردم ایجاد می شود، همینطور توسعه هنرستان های جوار صنایع، یکی از نگاههای مهم در این راه است که تابحال اجرای حدود ۱۵۰ هنرستان جوار شروع شده ودآنها اهمیت بالای ی در تربیت نیروی کار ماهر ایفا خواهند کرد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضا و تجهیزات که به دستور رئیس جمهور شروع شده، بیان نمود: در این طرح، حدود هفت هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی در کشور در اولویت قرار گرفته اند که شامل مدارس سنگی، پروژه های نیمه تمام و مناطقی با تراکم بالای دانش آموزی و سرانه فضای کمتر از سه مترمربع می شود و اجرای این طرح در سرتاسر کشور شروع شده و خیلی از پروژه ها، هم اینک در مرحله عملیاتی هستند.
وی از اقدامات گسترده برای حذف مدارس کانکسی و بازسازی مدارس فرسوده اطلاع داد و اضافه کرد: مدارس کانکسی تقریبا به مرحله نهائی حذف رسیده اند و عملیات ایمن سازی مدارس سنگی هم با اجرای ۳۰۰ پروژه در ۲۲ استان کشور شروع شده است.
خان محمدی ضمن اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: ابلاغ اعتبارات نوسازی مدارس توسط رئیس مجلس شورای اسلامی در واپسین روزهای سال گذشته، نشان دهنده عزم جدی دولت و مجلس برای اولویت دادن به مدرسه سازی است.
وی به افزایش چشم گیر مشارکت خیرین در این عرصه اشاره و اضافه کرد: در سه ماه گذشته، تعهدات خیرین مدرسه ساز از ۱۱.۵ همت به ۱۸ همت افزایش پیدا کرده که این رشد چشم گیر نشان دهنده لبیک خیرین به ندای رئیس جمهور و اهمیت مشارکت مردمی در توسعه فضاهای آموزشی است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر نقش مردم در پیشرفت آموزش اظهار داشت: این رویکرد یک مدل مردم پایه است که هرجا مردم دغدغه آموزش فرزندانشان را داشته باشند کانونی برای توسعه و پیشرفت شکل می گیرد این جریان می تواند در بحث کیفیت بخشی آموزشی هم ادامه پیدا کند و ما را به اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه برساند.
منبع: unifarsi.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب