در دانشگاه علوم پزشكی مشهد؛
بورسیه تحصیلات تكمیلی به دانشجویان غیرایرانی ارائه می شود
دانشگاه فارسی: مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرائی شدن فراخوان بورس نوع اول دانشجویان غیرایرانی در بدو ورود به دانشگاه، از راه اندازی کالج آموزش پیش دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی آگاهی داد.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابوالفضل خواجوی راد مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این خبر اظهار داشت: بر طبق مصوبه هیات امنا دانشگاه و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین فراخوان بورس تحصیلی نوع اول به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و PhD غیرایرانی شهریه پرداز (غیربورسیه) منتشر گردید. وی ادامه داد: در این فراخوان به حداکثر ۱۰ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی غیرایرانی بدو ورود برمبنای شیوه نامه و تایید در شورای بورس دانشگاه، بورس یک ساله اعطا می شود. خواجوی راد افزود: در امتداد توسعه و گسترش بین المللی سازی و حضور هرچه بیشتر در عرصه بین المللی و فراهم آوردن امکان جذب هر چه بیشتر داوطلبان سایر کشورها برای تحصیل در این دانشگاه و بر طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی درباب تشکیل کمیته «تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی برای دانشجویان بین المللی» کوریکولوم های آموزشی دانشگاه مطابق با نیاز دانشجویان غیر ایرانی متناسب سازی شد. راه اندازی کالج آموزش پیش دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی دبیرکارگروه بین المللی سازی کلان منطقه ۹ علوم پزشکی با اشاره به راه اندازی کالج آموزش پیش دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی اضافه کرد: شکل گیری کالج های پیش دانشگاهی گامی موثر در توانمندسازی و کاهش لطمه های آموزشی متقاضیان غیرایرانی بوده که بعنوان یک تجربه موفق در کشورهای پیشرو در عرصه بین المللی سازی اجرا می شود. توسعه فاکتورهای کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباب توسعه فاکتورهای کمی و کیفی این حوزه اظهار داشت: فاکتورهای کیفی و کمی در حوزه گسترش و پایش تحصیلات تکمیلی مانند بررسی انطباق شاخص ها بر وضعیت دانشکده ها و برنامه عملیاتی با مشارکت مدیران، کارشناسان و صاحب نظران تحصیلات تکمیلی دانشگاه تدوین، تصویب و پیاده سازی شده است. وی با تاکید بر اهداف برنامه ریزی شده در زمینه توسعه این شاخص ها، افزود: اعتلای اخلاق حرفه ای، توسعه راهبردی و هدفمند برنامه های آموزش سلامت، توسعه آموزش عدالت محور، ارتقاء زیرساخت های آموزشی، ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی، آینده نگاری و ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی در علوم پزشکی، بین المللی سازی آموزش و توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاههای نسل سوم همچون اهداف کمی این حوزه است. برنامه ریزی برای استمرار برگزاری دوره های آموزشی در وضعیت کرونا خواجوی راد افزود: در زمینه برگزاری دوره های آموزشی در روزهای کرونا برنامه ریزی های در جهت انجام آزمون جامع دانشجویان دکتری تخصصی، تصویب پروپوزال، پیش دفاع و دفاع از پایان نامه دانشجویان، برگزاری آزمون ها به صورت حضوری و مجازی، هماهنگی با دانشکده های تابعه برای شناسایی رشته مقاطع قابل ارائه به صورت کاملا مجازی، تهیه و تدوین پرسشنامه نظرسنجی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت بررسی وضعیت کیفیت آموزش در روزهای پاندمی کرونا انجام شده است. وی اظهار داشت: کارگروه بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی کلان منطقه ۹ با همکاری دانشگاه ها و دانشکده های این منطقه در رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (طرح راد) موفق به کسب رتبه سوم پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی شد. مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه تحقق دانشگاه نسل سوم اظهار داشت: دراین زمینه می توان به برگزاری کارگاه های توانمندسازی در حیطه ی خلاقیت و نوآوری دانشجویان، تدوین طرح توسعه تعاملات بین رشته ای، توسعه تعامل با واحدهای فن آور، برگزاری رویدادهای ایده پروری ویژه دانشجویان و تدوین طرح جذب رتبه های برتر کنکور از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره نمود.
منبع: دانشگاه فارسی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب