دانش آموزان باید لذت کشف و یادگیری را بچشند
به گزارش دانشگاه فارسی، دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: دانش آموزان باید لذت کشف و یادگیری را بچشند و این مورد منوط به نوشتن سناریوهای خوب برای کلاس و استفاده از ظرفیتهای آن است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، محمود امانی طهرانی عصر سه شنبه در دومین همایش ملی درس پژوهشی و درس کاوی در شیراز، با اعلان اینکه برای بهبود فضای کلاس، راهی جز درس کاوی و درس پژوهی نداریم؛ باید وارد عرصه واقعی کلاس های درس شد تا کلاس با ما سخن بگوید، اظهار داشت: این یک مسیر تضمین شده برای توسعه حرفه ای بوده که امتحان خودرا برای بهبود فضای تدریس پس داده است.
وی با اشاره به این مساله که معلمان باید برای همان شرایطی که در کلاس درس با آن روبرو هستند، ایده داشته باشند، افزود: برخی کلاس ها بسیار شلوغ هستند، برخی چند پایه است و برخی بطورکامل برخوردار به شمار می روند و این نیاز به ایده را بسیار زیاد می کند.
امانی طهرانی اضافه کرد: دانش آموزان کلاس باید اشتیاق یادگیری و لذت کشف را بچشند و همه این ها منوط به این است که سناریوهای خوبی برای کلاس نوشته و ظرفیتهای آنها به کار گرفته شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اعلان اینکه رییس جمهور در تحقق این هدف نیز بطور مشخص بر روش تدریس، چینش فیزیکی کلاس و استفاده از فناوری تاکید دارد، اظهار داشت: به پیشنهاد رییس جمهور، فضای تدریس در کلاس ها باید منجر به یادگیری فعال دانش آموزان شود، به شکلی که بچه ها در کلاس تیم شوند و مشارکت فعالانه در روند تدریس و یادگیری داشته باشند.
امانی طهرانی با اشاره به اهمیت درس کاوی و درس پژوهی در بهبود کیفیت تدریس و فضای کلاسی، افزود: کار ما در درس پژوهی احیای کلاس درس است و در این راه طراحی، اجرا و تغییر اتفاق می افتد تا نمونه ها و دانشی جدید خلق شود.
وی اضافه کرد: درس کاوی و درس پژوهی یک جریان اصیل و عمیق است و به قله های بسیار بلندی در بهبود آموزش وپرورش دانش آموزان می رسد،
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اظهار داشت: دبیرخانه کشوری درس پژوهی و درس کاوی امروز با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش در این همایش رسمیت یافته و نباید الگوی توسعه خودرا که دلدادگی و فعالیت در آن موج می زند را فراموش کند.
امانی طهرانی اضافه کرد: فارس نخستین استانی است که اهمیت درس پژوهی را درک کرده، برای آن مایه گذاشته و چراغ آنرا روشن نگاه داشته است.
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اشاره کرد: در این جلسه، پوشه ای حاوی صورت وضعیت دقیق فضای آموزشی هر استان به استانداران تحویل داده شد و آنان خواسته شده تا برنامه دقیق و عملیاتی خودرا برای رسیدن به وضعیت مدنظر برای استان خودرا ارایه کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب