عظیمی راد:

نباید سلیقه های شخصی در گزینش آموزش وپرورش وارد شود

نباید سلیقه های شخصی در گزینش آموزش وپرورش وارد شود

به گزارش دانشگاه فارسی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: نباید سلیقه های شخصی در گزینش آموزش وپرورش اعمال شود و باید فاکتورها و ملاک های ارزیابی داوطلبان عالمانه و دقیق باشد.



احسان عظیمی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ی روند گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس مدتی پیش این مساله را پیگیری کرد با این هدف که درصد بالاتری از داوطلبانی که در آزمون آموزش وپرورش شرکت کردند و در مرحله اول رد گزینش شدند، تأیید صلاحیت شوند.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: حدود دو ماه پیش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی جلسه ای رسمی با حضور احمد مومنی راد، دبیر هیات عالی گزینش کشور و همین طور رضا روستایی، مدیرکل گزینش وزارت آموزش وپرورش برگزار کرد و تاکید کردیم که حتما باید در گزینش و تأیید صلاحیت داوطلبان آزمون آموزش و پرورش، یک مقدار فضا و دامنه را بازتر نماییم.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: البته حرف ما این نبود که فاکتورهای پذیرش به کل تغییر پیدا کند، بلکه تاکید کردیم باید شاخص هایی که در قانون داریم، در گزینش مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: با این وجود، متأسفانه در بعضی از استانها نحوه ارزیابی و گزینش داوطلبان آزمون استخدامی آموزش وپرورش مطابق با قانون نبوده و مصادیق و مستنداتی برای ما ارسال شده بود که نشان دهنده آن بود که بعضاً در بعضی از مناطق کشور، تا حدی شاهد ورود سلیقه های شخصی مسئولان گزینش بودیم و خیلی از افرادی که واقعاً صلاحیت داشتند، صلاحیتشان در گزینش رد شده بود.
عظیمی راد بیان کرد: در حقیقت، ما در آن جلسه نگفتیم فاکتورهای پذیرش تغییر یابد و فقط تاکید کردیم که اهتمام کنید ارزیابی ها صحیح باشد و ملاک هایی در ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی لحاظ شود که واقعاً آن ملاک ها مربوط به صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد باشد، نه این که فاکتورها یا ملاک هایی درنظر گرفته شود که شاید منِ نماینده مجلس یا دیگر مسئولان هم برخی از این فاکتورها و ملاک ها را نداشته باشیم.
وی افزود: به همین دلیل بیشتر بحث ما این بود که سلیقه های شخصی در گزینش اعمال نشود و فاکتورها و ملاک هایی که داوطلبان را به صورتی با آنها زیر ذره بین گزینش قرار می دهند، باید حتما عالمانه و دقیق باشد.
عظیمی راد متذکر شد: البته از آنجا که قانون گزینش ما مربوط به دهه ۶۰ است، بنده در آن جلسه تاکید کردم که باید متناسب با شرایط روز کشور، موضوع گزینش را انجام دهیم.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته مسئولان گزینش هم که در آن جلسه حضور داشتند، یکی از بحث هایشان این بود که یکی از اشکالات اصلی وزارت آموزش وپرورش در اعلام نتایج آزمون های استخدامی به سیستم سازمان اداری استخدامی کشور بازمی گردد، چونکه این سیستم، آموزش وپرورش را مجبور کرده است که باتوجه به مسائل آزمون های استخدامی، در اعلام نتایج سه برابر ظرفیت را اعلام نماید.
عظیمی راد متذکر شد: این افراد در جلسه کمیسیون آموزش مجلس گفتند این که ما هنگام اعلام نتایج آزمون استخدامی باید سه برابر ظرفیت را اعلام نماییم، خیلی ما را گرفتار مشکل کرده است، چونکه وقتی که در یک محل که بطورمثال یک نفر نیرو لازم دارد سه نفر اعلام می شود، به ناچار باید دو نفر دیگر عدم تأیید شوند و خود این عدم تأیید، چالش ها و توقعات زیادی را به وجود می آورد و تعدادی از داوطلبان اعتراض می کنند که چرا ما رد شدیم؛ به هر صورت این مشکل هم از نظر ما وارد و قابل تأمل است و باید برای آن چاره اندیشی شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: با همه این تفاسیر، الان سیستم آموزش وپرورش نسبتاً وضعیت خوب و پایداری در بحث گزینش دارد.

1403/09/30
11:41:25
5.0 / 5
23
تگهای خبر: آموزش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است