مدارس غیردولتی رتبه بندی می شود
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: رتبه بندی مدارس غیردولتی از مطالبی است که می تواند در راه مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دخیل باشد.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، احمد محمودزاده با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: ان شاالله از برکات و فیوضات این روزهای باارزش بهره مند شویم و از رهروان راستین ائمه اطهار و دوده پیامبر اعظم (ص) باشیم.
وی با اشاره به این که متأسفانه بخش عمده ای از انرژی ها در آموزش وپرورش صرف آماده سازی فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مالی می شود، اظهار داشت: ماموریت اصلی ما در آموزش و پرورش، بخش نرم افزاری و کیفیت بخشی به کارهای آموزشی و پرورشی است و باید برنامه ریزی آموزشی و پرورشی مورد توجه جدی تر قرار گیرد.
محمودزاده با تأکید بر این که به هیچ وجه نباید از جریان پر شتاب علم و تکنولوژی روز جهان عقب بمانیم، اشاره کرد: فاکتورها مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باید با نگاه تخصصی به مدارس معرفی و جهت دهی مناسب در این راه صورت گیرد.
معاون وزیر آموزش وپرورش طراحی یک نقشه راه دقیق و مدون در این راه را ضروری دانست و اضافه کرد: مدارس الگوی تراز قسمتی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است و در کنار آن باید فضا، امکانات، نیروی انسانی و مدیریت در تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز به موازات هم رشد و تعالی پیدا کنند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به این که رتبه بندی مدارس غیردولتی نیز از مطالبی است که می تواند در راه مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دخیل باشد، اظهار داشت: اجرای فاکتورهای مدارس تراز و جهت گیری در این راه می تواند در رتبه بندی مدارس غیر دولتی مؤثر واقع شود.
وی با اشاره به این که همه پیشرفت هایی که در کشور محقق می شود بخش اعظمی از آن ناشی از تربیتی است که در مدرسه شکل گرفته است، تصریح کرد: نباید اقدامات خوب انجام شده در آموزش وپرورش را نادیده بگیریم، البته بطور قطع انتظار و توقع از آموزش وپرورش بسیار بالاست و بدین جهت ست که بیشتر کمبودها و نقصها آن مورد توجه قرار می گیرد.
گفتنی است در این جلسه کریمیان مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران با قدردانی از خدمات بهادار تعدادی از مدارس غیردولتی، اشاره کرد: خیلی از مدارس غیردولتی خیلی زودتر از سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مسیر تحول را در درون خود آغاز نموده اند و در راه مدارس الگوی تراز سند تحول قرار گرفته اند.
منبع: دانشگاه فارسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب