معاون آموزش متوسطه مطرح كرد؛
توسعه عدالت و ارتقا کیفیت آموزشی برای همه دانش آموزان
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون آموزش متوسطه اظهار داشت: توسعه عدالت و آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان یکی از نگاههای دولت چهاردهم در وزارت آموزش و پرورش است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با حضور در استودیو الفبای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش به تبیین برنامه ها و الویت های معاونت آموزش متوسطه در دولت چهاردهم پرداخت و اظهار داشت: توسعه عدالت و آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان یکی از رویکرد های دولت چهاردهم در وزارت آموزش وپرورش است که تقویت و ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی و همین طور غنی سازی محیط های یادگیری و تنوع بخشی به آن همراه با بوجودآوردن شبکه ای از این محیط ها برای ارتقای کیفیت آموزش از اقدامات اصلی معاونت آموزش متوسطه خواهد بود.
وی معلمان را محور آموزش به دانش آموزان و مسئول اصلی ارائه خدمات آموزشی و یادگیری خواند و به نقش اساسی آنها در ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار اشاره و تاکید نمود.
عضو شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به سند تحول بنیادین و ضرورت نقش آفرینی تمام دستگاه های اجرائی برای اجراسازی آن اشاره کرد: استفاده از کلیه ظرفیتهای درون و برون سازمانی و نقش آفرینی دستگاه های اجرائی کشور در کنار ارتقای نقش خانواده، بهره مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای مردمی و عمومی در ارتقای فرایندهای آموزشی بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی اضافه کرد: تحول در عرصه فناوری و نوآوری درجهت ارتقا کیفیت یادگیری با ورود هوش مصنوعی و ابزارهای جدید مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد تأثیر مثبت در پروسه تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردارست.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در ادامه اظهار داشت: تلاش ما این است که از شأن سیاستگذاری حوزه ستادی، رعایت کرامت انسانی معلمان و دانش آموزان و ارتقای توانمندی حرفه ای و تخصصی معلمان در طول کارها و برنامه ها حمایت نماییم.
آذرکیش با اشاره به شیوه نامه اجرائی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اضافه کرد: این شیوه نامه با امضای مقام عالی وزارت به تمام واحدهای آموزشی ابلاغ گردید که توجه به ماموریت ها، وظایف و اختیارات آن و کوشش برای اجرائی سازی آن مورد انتظار و تاکید است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را بر طبق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش کانون تربیت محله نامید و اظهار داشت: اجرای تربیت متوازن، جامع و کامل در قالب تربیت تمام ساحتی برای دانش آموزان و استفاده از کلیه ظرفیتهای موجود در این راه مانند استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات از برنامه های وزارت آموزش وپرورش است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه و کارکردهای گروههای آموزشی به عنوان مرجع علمی و حلقه واسط بین حوزه ستاد و صف اشاره کرد: باوجود بالاتر از ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری برای دروس در معاونت آموزش متوسطه، گروههای آموزشی می توانند برای اجرای بهینه محتواهای تولیدشده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و آموزش و توانمندسازی معلمان برنامه ریزی همکاری کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: با همکاری، همیاری و همدلی معلمان و دانش آموزان عزیز می توان برای آینده روشن نظام تعلیم و تربیت متوازن فرزندان ایران اسلامی در قالب برنامه های تمام ساحتی و زیرنظام های شش گانه اقدام نمود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب