وزیر آموزش و پرورش:

برنامه درسی اساسی ترین مشکل آموزش وپرورش است

برنامه درسی اساسی ترین مشکل آموزش وپرورش است

به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: اساسی ترین مشکل آموزش و پرورش، معماری و برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت است و همه مولفه های موثر در این نظام حول محور برنامه درسی می چرخد.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، علیرضا کاظمی که شامگاه جمعه بوسیله ویدئو کنفرانس در جلسه «برنامه درس ملی و هوش مصنوعی» سخن می گفت، افزود: برنامه درسی ملی، ریل اصلی نظام تعلیم و تربیت است و کمیت، کیفیت، میزان، مکان و همه ابعاد مؤلفه های مؤثر در این نظام را مشخص می کند. وی، یکی دیگر از چالش های آموزش وپرورش را «کوچک انگاری» آن خواند و اظهار داشت: آموزش و پرورش، نظام اثرگذار، بزرگ، مولد سرمایه نیروی انسانی و زیرساخت توسعه کشور است، باید در اولویت قرار گیرد و مسائل آن به خوبی دیده شود. کاظمی اشاره کرد: اگر این نظام با کوچک انگاری مواجه شود، مسائل آن حل نمی گردد، با انباشت انواع مسائل روز و کلاف سردرگم مواجه خواهد شد که تعدادی از آنها بدون راهکار خواهد ماند. وی، یکی دیگر از چالش های موجود را ساده انگاری خواند و اظهار داشت: برخی تصور می کنند که هر فردی می تواند آموزش وپرورش را بچرخاند، درحالیکه این نظام واقعاً پیچیده، وسیع، متنوع، متکثر و ظریف و مدیریت آن کار بسیار دشواری است. وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: ما معلمان فرهیخته زیادی داریم که باید زمینه رشد و شکوفایی آنها در میدان های تصمیم سازی و تصمیم گیری برقرار شود. کاظمی، یکی دیگر از چالش ها را «بی ثباتی مدیریتی» دانست و اضافه کرد: این مساله بلای جان آموزش وپرورش است که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ شود. وی، یکی از سیاست های کلان آموزش وپرورش در دولت چهاردهم را ارتقای نظام تعلیم و تربیت اعلام نمود و اظهار داشت: یک نقشه راه دراین زمینه داریم که اولین مرحله آن محقق شد و رییس جمهور نیز با نگاه عمیقی که دارد آموزش و بهداشت را اولویت دولت خود قرار داد. کاظمی با اشاره به تشکیل شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رییس جمهور، اضافه کرد: کوشش های زیادی نیز برای پرداخت مطالبات نیروهای بازنشسته انجام شده است. بر طبق این گزارش، در این جلسه که روز جمعه در خانه ریاضیات اصفهان انجام شد و وزیر آموزش وپرورش بوسیله ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرد، تعدادی از معلمان و نمایندگان خانه های ریاضیات و انجمن های معلمان ریاضی کشور به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره ی مسائلی مانند لزوم بازبینی در سند برنامه درسی و تحول بنیادی، توجه به برنامه های ضمن خدمت و قبل از خدمت، لزوم داشتن استانداردهای محتوایی و فرایندی در روش تدریس و برنامه درسی، تربیت مدرسان و معلمان، جایگاه معلمان و توجه به نهادهایی مانند انجمن های معلمان و خانه های ریاضیات پرداختند. این جلسه یکی از برنامه های مجمع عمومی شورای خانه های ریاضیات کشور و شورای نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی - آموزشی معلمان ریاضی ایران بود؛ این مجمع با حضور نمایندگانی از خانه های ریاضیات کشور و انجمن های علمی - آموزشی معلمان ریاضی استانها، نمایندگان اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی، انجمن ریاضی ایران و انجمن آمار ایران از روز گذشته (پنجشنبه) در خانه ریاضیات اصفهان شروع شد و تا امروز چهارم آبان ادامه داشت. خانه ریاضیات اصفهان به عنوان اولین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال ۱۳۷۷ شروع به کار کرد. این مرکز به عنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش ها و پژوهش های علمی کاربردی بمنظور ارتقای دانش ریاضی فعالیت می کند.

1403/08/07
10:51:07
5.0 / 5
193
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , انجمن , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است