پزشكیان در دیدار اعضای كمیسیون آموزش مجلس:

دولت برای ساخت کل مدارس مناطق محروم برنامه ریزی کرده است

دولت برای ساخت کل مدارس مناطق محروم برنامه ریزی کرده است

به گزارش دانشگاه فارسی، رئیس جمهور برنامه های دولت برای اصلاح و طراحی جدید ساختار نظام آموزش کشور به منظور رفع بی عدالتی در این عرصه را تشریح و نقش آفرینی نمایندگان جهت کمک به تحقق این هدف بزرگ را خواهان شد.



به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، تبعیض و بی عدالتی را مهم ترین چالش و آفت نظام آموزشی کشور و باعث اتلاف سرمایه های انسانی و عدم رشد استعدادها عنوان نمود و اضافه کرد: اهمیت ساختار نظام آموزشی کشور به حدی است که اصلاح و رشد جامعه در ساحت های مختلف به آن وابسته بوده و وقتی این ساختار با اهمیت، گرفتار نقصان باشد، اساسا رشد و پیشرفت جامعه هم با اختلال مواجه خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه موازی کاری شوراها و نهادهای مختلف در امر آموزش به جای کمک به حل مشکلات، بر چالش ها و مسائل این بخش افزوده است، خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم ضمن اصلاح این روندها، ساختار جدید در نظام آموزشی را بر پایه عدالت محوری بگونه ای طراحی نماییم که یک فرد در تهران که از امکانات متنوعی برخوردار است، با فردی که در شهری دور افتاده و محروم زندگی می کند در شرایطی برابر و عادلانه با هم تحصیل و رقابت کنند.
پزشکیان در ادامه بر لزوم ترمیم و تقویت زیرساخت ها در کنار اصلاح ساختار آموزش کشور تصریح کرد و اظهار داشت: بنای دولت چهاردهم تقویت مدارس دولتی است و در این حوزه برای ساخت کل مدارس مناطق محروم با مشارکت مردم و دیگر نهادها هدف گذاری و برنامه ریزی شده است.
رئیس جمهور همینطور اصلاح شیوه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه های ما باید بگونه ای تربیت شوند که در برابر خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، مسئولیت پذیر باشند و نسبت به وطن و کشور خود عِرق داشته باشند.
پزشکیان در ادامه اضافه کرد: ایجاد دانشگاه های مختلف در کشور بدون برنامه ریزی برای اشتغال، حجم بالای فارغ التحصیلان و همینطور عدم ارتباط نظم اند این دانشگاه ها با صنعت باعث اتلاف وقت و سرمایه دانشجویان و عدم مهارت آموزی و توانمندی آنها شده و در نتیجه فارغ التحصیلان دانشگاهی به هنگام ورود به جامعه با مشکلات عدیده ای همچون ناامیدی و سرخوردگی مواجه می شوند که این وضعیت نیازمند اصلاح است.
رئیس جمهور در ادامه با تکیه بر این که فردای کشور ما بر اساس آموزش امروز در مدارس و دانشگاه ها شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: ما برای اصلاح و تغییر نظام آموزشی کشور بر پایه عدالت محوری اراده کرده ایم و تمام توان و تلاش خویش را در این حوزه به کار خواهیم بست، گرچه امکان دارد این تلاش ها دیده نشود، اما اساسا آینده کشور را تضمین خواهد نمود.
پزشکیان همینطور به اهمیت نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخصوص اعضای کمیسیون آموزش در کمک به دولت برای تحقق این اهداف مهم اشاره نمود و اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با کمک شما نمایندگان محترم، نظام آموزش را آن گونه که برازنده کشور و مردم عزیزمان است، متحول نماییم.
پیش از سخنان رئیس جمهور، اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود همچون درخواست لغو تاثیر قطعی معدل بر کنکور، ضرورت مردمی سازی مدارس، توجه به شأن و منزلت معلمان و اساتید، تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، شکل گیری ارتباط دانشگاه و صنعت، نوسازی و تجهیز مدارس و استفاده از معلمان و مدیران مدارس در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.


منبع:

1403/07/19
12:24:05
5.0 / 5
87
تگهای خبر: آموزش , اساتید , پزشك , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است