رفع محدودیت استفاده از عینک آفتابی در نسخه جدید فناوری خودران تسلا

رفع محدودیت استفاده از عینک آفتابی در نسخه جدید فناوری خودران تسلا

به گزارش دانشگاه فارسی، ایلان ماسک می گوید نسخه بعدی کاملا خودران(Full Self-Driving) به رانندگان اجازه می دهد از عینک آفتابی استفاده نمایند.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، نسخه بعدی کامل خودران(FSD) تسلا در هفته های اخیر به صورت گسترده مورد بحث قرار گرفته است، و بروزرسانی جدید ایلان ماسک در آخر هفته نشان داده است که این فناوری دیگر رانندگان را از استفاده از عینک آفتابی باز نمی دارد.
به نقل از تسلاراتی، سیستم نظارت بر فناوری کاملا خودران از یک خصوصیت نظارت بر راننده استفاده می نماید که مطمئن شود رانندگان مراقب مسیر و بیدار هستند، باآنکه این سیستم به راننده اجازه نمی دهد از عینک آفتابی استفاده نماید. ماسک در پاسخ به یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس که در روز شنبه از استفاده نکردن از عینک آفتابی هنگام استفاده از فناوری کاملا خودران شکایت کرده بود، نوشت که این مشکل در نسخه ۱۲.۵ برطرف خواهد شد و خیلی از کاربران از آن قدردانی کردند.
هنوز به صورت دقیق معلوم نیست که تسلا می خواهد از چه زمانی استفاده از این نسخه را آغاز کند.
ماسک در ابتدا اظهار داشت که نسخه ۱۲.۵ در اواخر ماه ژوئن عرضه خواهد شد و بسیاری منتظر بروزرسانی هستند چونکه انتظار می رود در نهایت فناوری کاملا خودران به سایبرتراک(Cybertruck) برسد. باآنکه هدف عرضه اواخر ژوئن از دست رفته است، ماسک برخی از بهبودهای دیگر در نسخه را خاطرنشان کرده است و همینطور در روز پنجشنبه بیان کرد که نسخه در واقع آماده رسیدن به سایبرتراک بعد از استقرار بود.
وی همینطور در این ماه گفته است که FSD Supervised v۱۲.۵ در نهایت با مجموعه نرم افزارهای شهری و بزرگراهی ادغام خواهد شد، همانطور که پیش از این کار با نسخه ۱۱ انجام شده، باآنکه ظاهرا با ورود نسخه ۱۲ در مقطعی در این مورد عقب نشینی شد.
تسلا اوایل ماه جاری عرضه فناوری کاملا خودران نسخه ۱۲.۴.۳ را برای بعضی از مشتریان آغاز کرد، بعد از آنکه عرضه نسخه های قبلی به علت سطح بسیار پایین مداخلات به تعویق افتاد و بعد از آنکه شرکت اساسا عرضه نسخه ۱۲.۴.۲ را متوقف کرد.
ماسک در جلسه سالانه سهامداران تسلا در ماه گذشته توضیح داد که هر چه مداخلات کمتر باشد، آزمایش نسخه ها در مقابل یکدیگر برای دیدن این که کدام یک بهترین عملکرد را دارند دشوارتر می شود و سپس، همانطور که قبلا گفتم، در واقع بهبود می یابد، با بهتر شدن سیستم، تشخیص این که کدام مدل هوش مصنوعی بهتر است، سخت تر می شود، چونکه حالا می دانید، هزاران مایل بین مداخلات فاصله وجود دارد.
چگونه در سریع ترین زمان ممکن بفهمیم کدام مدل هوش مصنوعی بهتر است؟ و هنگامی که این مدلهای مختلف هوش مصنوعی را می سازید، بدیهی است که آنها فوق العاده قطعی نیستند، ازاین رو ما یک مدل جدید داریم که یک مشکل را حذف می کند اما مشکل دیگری بوجود می آورد. ازاین رو ما تلاش می نماییم این مشکل را با تلفیقی از شبیه سازی، آپلود مدلها و اجرای آنها در حالت سایه حل نماییم.
در واقع به شکلی مفید می باشد که همه افراد نسخه کاملا خودران را ندارند، چونکه می توانیم آنرا در حالت سایه اجرا نماییم و ببینیم، این مدل جدید در مقایسه با کاری که کاربر انجام می دهد چه می کند؟
ازاین رو از آنجاییکه ما میلیونها خودرو داریم که می توانیم با آنها این کار را انجام دهیم، این به ما یک دلتا بین آن چه که مدل هوش مصنوعی پیشبینی کرده و کاربر انجام خواهد داد، عرضه می دهد. اگر به شکلی خطاهای بین آنها را جمع آوری کنید، می توانید ببینید یک پشته خطای بزرگ تر از این مدل در مقابل آن مدل وجود دارد.
اما این بزرگترین محدودیت هم اکنون است. این آموزش نیست، داده نیست، در واقع مدلهای هوش مصنوعی را آزمایش می کند و سپس کشف راه های هوشمندانه برای فهمیدن این که آیا یک مدل جدید بهتر است یا نه. مثل این که یک نوع تقاطع خاص وجود دارد که دشوار است.




منبع:

1403/05/02
11:39:21
5.0 / 5
283
تگهای خبر: آموزش , علوم , فناوری , كاربران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است