بررسی مشکلات صدا دادن یخچال نیکسان

بررسی مشکلات صدا دادن یخچال نیکسان

یخچال نیکسان، هم چون دیگر لوازم برقی خانگی، ممکن است با خرابی های مختلفی مواجه شده و کارایی خود را از دست بدهد.


یخچال نیکسان، هم چون دیگر لوازم برقی خانگی، ممکن است با خرابی های مختلفی مواجه شده و کارایی خود را از دست بدهد. سر و صدای زیاد این دستگاه، از مهم ترین انواع خرابی ها به شمار می آید که لازم است بخش های مختلفی عیب یابی شوند. در غیر این صورت امکان تعمیر یخچال نیکسان وجود نخواهد داشت.

معیوب بودن فن کندانسور

وظیفه فن کندانسور خنک کردن یخچال نیکسان است. اگر خراب شود، یخچال بیش از حد گرم می‌ شود و صدای زیادی از آن شنیده خواهد شد. فن کندانسور را بررسی کنید. باید آزادانه بچرخد و صدای ناهنجاری نداشته باشد. حتما با مشاهده هر گونه ایراد در عملکرد این فن، فن کندانسور جدیدی را جایگزین نمایید.

خراب شدن فن اواپراتور

فن اواپراتور وظیفه دارد تا هوا را در داخل یخچال نیکسان به گردش در می‌آورد. در صورتی که این فن کثیف یا خراب شود، باعث صدا دادن یخچال نیکسان می شود. به دنبال گرد و غبار، پرز یا انسداد در پره‌ های فن اواپراتور باشید. در صورت نیاز، آن را با احتیاط تمیز کنید یا تعویض کنید. چنان چه در این زمینه مهارت فنی بالایی ندارید، با تعمیرکار متخصص یخچال نیکسان تماس بگیرید.

ایراد در لوله‌ های مبرد

به دنبال خم شدن، پیچ خوردگی یا انسداد در لوله‌ های مبرد باشید. این لوله های در پشت یخچال نیکسان تعبیه شده اند. در صورتی که هرگونه آسیب دیدگی در آن ها شدید، از تکنسین متخصص یخچال نیکسان بخواهید تا ایرادات ایجاد شده را برطرف کند.

مشکل در لرزه ‌گیر ها

لرزه‌ گیر ها، موتور کمپرسور را ثابت نگه می ‌دارند. با فرسودگی و آسیب دیدن لرزه گیر ها، ممکن است هنگام کار کمپرسور، صدای زیادی از یخچال نیکسان تولید شود. اگر در تعویض آن ها مهارت بالایی ندارید، حتما با تعمیرکار یخچال نیکسان در این زمینه مشورت کنید.

بروز ایراد در کمپرسور

کمپرسور، قلب یخچال است و وظیفه پمپاژ مبرد را دارد. در واقع کمپرسور مهم ترین بخش برای فرآیند سرما سازی یخچال نیکسان به حساب می آید. از این رو اگر خراب شود، صدای زمزمه یا ضربه ایجاد می‌ کند.

هموار نبودن محل نصب یخچال نیکسان

محلی که برای نصب و راه اندازی یخچال نیکسان انتخاب می کنید، باید کاملا صاف و هموار باشد. هم چنین پس از نصب یخچال، باید از طریق پیچاندن پایه های دستگاه، برای تراز کردن آن اقدام شود. مطمئن شوید که هیچ گونه شیب و یا ناهمواری در محل قرار گیری یخچال وجود نداشته باشد. در غیر این صورت صدای زیاد یخچال نیکسان ادامه پیدا خواهد کرد.

شل شدن اتصالات قطعات داخلی

اتصالات شل بین موتور و شاسی یخچال می‌ توانند در حین کار باعث صدا دادن یخچال نیکسان شود. تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داده و هر کدام که شل شده اند را در جای خود محکم نمایید. هم چنین با مشاهده ایراد در هر یک از اتصالات، آن را با اتصالاتی جدید و سالم تعویض کنید.

مستهلک شدن یا پارگی لاستیک دور درب

در صورتی که درب یخچال به درستی بسته نشود، منجر به تولید صدای زیاد از یخچال نیکسان می شود. این عامل ممکن است به دلیل فرسودگی و یا پارگی و ایراد در لاستیک دور درب ایجاد شود. از این رو لاستیک دور درب را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید. فراموش نکنید که درب نیز باید تنظیم شود.

کثیفی لولا های درب

لولا های درب با کثیف بودن یا زنگ زدگی، می ‌توانند باعث ایجاد اصطکاک و صدا در یخچال نیکسان شوند. لولا ها باید تمیز شده و به خوبی روغن کاری شوند.

خرابی رله استارت

رله استارت، موتور کمپرسور را روشن و خاموش می‌ کند. در صورتی که ایراد و یا خرابی در رله استارت ایجاد شود، می‌ تواند موجب تولید صدای کلیک یا وزوز از یخچال نیکسان شود. رله استارت باید با مهارت فنی بالا بررسی شود. می توانید در این زمینه از خدمات تعمیر یخچال نیکسان در محل استفاده کنید.

ایراد در برد کنترل

برد کنترل، عملکرد یخچال را تحت کنترل خود دارد. اگر خراب شود، می‌ تواند صدای جیرجیر یا وزوز از یخچال نیکسان ایجاد کند. برد کنترل به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالایی که دارد، باید به واسطه تکنسین متخصص یخچال نیکسان عیب یابی و تعمیر شود.

نشت گاز مبرد

وجود نشتی در مسیر حرکت گاز مبرد، از مهم ترین علل صدا دادن یخچال نیکسان به شمار می آید. نشتی این گاز بسیار خطرناک بوده و باید فورا دستگاه را از برق بکشید. سپس از تعمیرکار یخچال نیکسان بخواهید تا محل نشتی گاز مبرد را تشخیص داده و پس از برطرف کردن آن، حتما شارژ مجدد گاز را انجام دهد.

اقدامات پیشگیرانه برای سر و صدای یخچال نیکسان

  • به صورت دوره ای و مرتب فن ‌ها، لوله ‌های کندانسور و دریچه ‌های هوا را تمیز کنید تا مانع از گردش هوای مناسب در یخچال نشوند.
  • دمای یخچال را بین 3 تا 4 درجه سانتی‌ گراد و دمای فریزر را بین 18 تا 20 درجه سانتی‌ گراد تنظیم کنید.
  • از پر کردن بیش از حد یخچال نیکسان خودداری کنید.
  • به طور سالانه برای استفاده از خدمات سرویس یخچال نیکسان اقدام شود.
  • پیش از هر گونه اقدامی حتما اتصال سیم و دو شاخه یخچال نیکسان را از برق جدا نمایید.
  • یخچال نیکسان را در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • از قرار دادن یخچال نیکسان در نزدیکی اجاق گاز یا سایر منابع گرما خودداری شود.
  • یخچال نیکسان را به طور مرتب از برق بکشید و اجازه دهید تا چند دقیقه خنک گردد.
  • استفاده از یخچال نیکسان معیوب می ‌تواند خطرناک باشد. اگر صدای یخچال شما بلند یا غیرعادی است، حتماً آن را از برق جدا کنید و با تعمیرکار متخصص یخچال نیکسان تماس بگیرید.
1403/03/23
16:26:06
5.0 / 5
264
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , دستگاه , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است