وزیر آموزش و پرورش عنوان كرد

بررسی وضعیت آموزشی مدارس در آخر هر سه سال تحصیلی

بررسی وضعیت آموزشی مدارس در آخر هر سه سال تحصیلی

به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش وپرورش با اشاره به لطمه ها و چالش های کنکور و حل این مسأله اظهار داشت: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه ریزی دقیق در آخر هر سه سال تحصیلی مبادرت به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، رضا مراد صحرایی در نشست تخصصی با نخبگان فرهنگی، با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، اضافه کرد: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و کارهای برنامه ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.
وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اینکه دانش آموز از دید اسلام، رهپوی دانایی است، اظهارکرد: از همین رو نخستین کلمه و اولین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است.
وی با توجه به این که مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم محور این تحول هستند، اضافه کرد: استفاده از پیشینه پژوهشی اصلی ترین راه حل یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق پیش از هر تصمیم گیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه کند و باردیگر هزینه و زمان صرف نکند و از پیشینه های قبلی نهایت بهره برداری را کند مانند طرح کتابخانه کلاسی به عنوان یک بسته تحولی یا طرح تحولی کانون مدرسه و... که از این جمله هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی با اشاره به لطمه ها و چالش های کنکور و حل این مسئله اضافه کرد: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه ریزی دقیق در آخر هرسه سال تحصیلی مبادرت به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.




منبع:

1402/05/16
09:59:43
5.0 / 5
338
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , كتاب , كنكور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است