رئیس اداره تربیتی آموزش و پرورش مازندران:
دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت باید مهارت زندگی بیاموزند
به گزارش دانشگاه فارسی، مازندران رییس اداره امور تربیتی و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی آموزش وپرورش مازندران، اظهار داشت: دانش آموز پیش از حل مسئله در نظام تعلیم و تربیت باید مهارت زندگی و اجتماعی بیاموزد.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، معصومه توکلی امروز در همایش شهرستانی طرح نماد و یاریگران زندگی که در سالن همایش های شهید باهنر نوشهر برگزار شد، با اعلان اینکه در بخش های مختلف ردپای لطمه های اجتماعی دیده می شود، اظهار داشت: همه ما در مقابل دانش آموزان احساس مسئولیت می نماییم و مقرر است ما نسل آینده را طوری تربیت نماییم که شهروند سالم و یک انسان مستقل قوی تربیت شود تا توان مقابله با هجمه های مختلف شامل اعتیاد و لطمه های اجتماعی ناشی از فضای مجازی ایستادگی کنند.
وی قدرتمند شدن دانش آموزان را در گرو یادگیری مهارت های زندگی و اجتماعی داست و اظهار داشت: بخش کوچکی از این مهارت ها با برگزاری کارگاه های آموزشی به انجام می رسد اما بخش مهم آن به معلم، مدیر و والدین برمی گردد برای اینکه صدای رفتار ما همیشه بلندتر از صدای گفتار ما است.
توکلی با تاکید براینکه اگر والدین مهارت لازم را داشته باشند بطور قطع می توانند فرزندانی تربیت کنند که مد نظر جامعه اسلامی است، اضافه کرد: این فرزندان قراراست پدر و مادرهای آینده باشند اما به سبب افزایش طلاق، فرزندان ناشی از این لطمه اجتماعی در مدارس وضعیت نگران کننده ای دارند.
رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی آموزش وپرورش مازندران با اشاره به این که هم اکنون برای توانمند سازی دانش آموزان و افزایش تاب آوری آنها نیاز است اقدامات موثری صورت گیرد تا کمتر لطمه بخورند، اشاره کرد: تربیت انسان های شایسته، شاد و امیدواراز اهداف ما است تا آنها بتوانند در جای مناسب تصمیم درست بگیرند.
توکلی هم افزایی مدرسه و خانواده را برای رسیدن به اهداف و کمک کردن به دانش آموزان را مهم دانست و افزود: کانون یاریگران زندگی از ما می خواهد با کمک خانواده، مدرسه و اجتماع مشکلات دانش آموزان را حل نماییم.
این مسئول اشاره کرد: باید توجه داشت که اگر فقط به دانش آموز پرداخته شود و معلم، مربی و خانواده دیده نشوند خیلی کار مثبتی نمی توان انجام داد.
توکلی با اعلان اینکه در سند تحول بنیادین هیچ اسمی از معلم و مدیر آورده نشده است و همه جا اسم مربی آمده است، اضافه کرد: درهر جایگاهی که هستیم باید نقش مربی را داشته و کار تربیتی انجام دهیم.
وی افزود: یک دانش آموز ممکنست مهارت حل ریاضی را داشته باشد اما همین دانش آموز شاید در آینده نتواند در اجتماع به خوبی زندگی کند و مسئله های کوچک و بزرگ را حل کند.
رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی آموزش وپرورش مازندران، تصریح کرد: برخی پرونده های طلاق موجود در دادگاه متعلق به افراد تحصیل کرده است. نشان میدهد این افراد در کنار تحصیل از یادگرفتن مهارت زندگی غافل شدند.
این مسئول بر آموزش مهارت های پایه توسط پدر، مادر و مربی به دانش آموز، اصرار کرد و اظهار داشت: اگر تعلیم و تربیت درست باشد این دانش آموز به سمت اعتیاد و سایر لطمه های اجتماعی تمایل نشان نمی دهد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب