نگاهی به دیدگاه های فیاضی، موافقان و مخالفان قبل از رای اعتماد
به گزارش دانشگاه فارسی مسعود فیاضی بعنوان دومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. وی برنامه های خود در حوزه های مختلف را ارائه و موافقان و مخالفان نظرات خویش را اعلام نموده اند.
به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، سه شنبه هفته گذشته مسعود فیاضی را بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی نمود.
فیاضی متولد بهمن ماه ۱۳۵۴ در تهران است. تحصیلات خویش را در شهر تهران شروع کرده و در سال ۱۳۷۳ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته عمران شده است. وی هفت سال معلم و مدیر امور پرورشی و فرهنگی در مدارس متوسطه دوم بوده است. فیاضی از سال دوم دانشگاه، دروس حوزوی را هم شروع کرد و ۹ سال دوره سطح و ۱۵ سال دوره خارج فقه را طی گذرانده است.
فیاضی در سال ۱۳۹۶ از راه کمیسیون نخبگان بدون مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بعد از قبولی در آزمون جامع و دفاع از رساله دکتری با نمره عالی، با درجه استادیاری و در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه روش شناسی و منطق فهم دین شده است. او حالا در دانشگاه و حوزه تدریس می کند.
وی تدریس در دوره دبیرستان (متوسطه دوم) به مدت چهار سال، مدیر امور پرورشی و فرهنگی مجمتع آموزشی تهران (پیش از دبستان تا انتهای متوسطه دوم) (سه سال) و مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را در سوابق کاری خود دارد.
همچنین تشکیل و اداره شورای راهبری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار نظام مسائل آموزش و پرورش در فضای مجازی، ساماندهی به کتاب ها و رسانه های کمک آموزشی و طراحی نحوه مشارکت بخش غیردولتی در تأمین نیازمندی های آموزشی مدارس، تهیه نسخه الکترونیکی ۸۰ کتاب درسی با فرمت Epub۳ و طراحی پلتفرم رشد به مثابه زیست بوم آموزش مجازی دانش آموزان از اهم فعالیتهای وی عنوان شده است.
پس از معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، فیاضی اجرای نظام رتبه بندی معلمان، رفع کمبود معلم، بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش ها، پرداخت مطالبات معوق و ساماندهی مطالبات استخدامی معلمان را مهم ترین موضوعات در برنامه پیشنهادی خود اعلام نمود.
همچنین ارتقای کیفیت نظام تأمین و تربیت منابع انسانی و تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، هوشمندسازی و استفاده حداکثری از تکنولوژی های جدید در فرایندهای آموزشی و تربیتی، مدیریت، ارزش یابی و نظارت و شفافیت، ایجاد زمینه مناسب برای تسهیلات مناسب صندوق به فرهنگیان از قبیل تأمین کمک هزینه مسکن، بیمه تکمیلی و تسهیلات سفر همچون برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.
علاوه بر موارد عنوان شده، در برنامه های فیاضی برای دوران تصدی در وزارت آموزش و پرورش آمده است: تربیت و تعالی آحاد جامعه از مهم ترین اهداف تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. بر این اساس نظام آموزش و پرورش کشور را میتوان مهم ترین رکن تحقق این هدف محسوب کرد.
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد برنامه خود در مورد حقوق معلمان عنوان کرد: حقوق و مزایای معلمان در مبحث معیشت آنها اهمیت بسیاری دارد، این مهم باید از راه رتبه بندی، اصلاح و استقرار نظام پرداخت عادلانه و ارتقای حقوق و مزایای آنها دنبال شود.
وی عنوان کرد: معلم کانون فرآیندهای آموزشی و تربیتی و محور تحول و مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است که رنج تربیت کودک و جوان و نوجوان را به جان می خرد؛ ازاین رو اگر دغدغه معیشت داشته باشد، از این نقش ها و مسئولیت ها مهم باز می ماند و کارآمدی حداقلی پیدا می کند.
فیاضی اضافه کرد: منزلت اجتماعی معلمان نشان دهنده شأن آنان است، ازاین رو تأمین معیشت مناسب برای فرهنگیان و معلمان برای مسئولان وظیفه جدی است و تأثیر مستقیم بر کیفیت نتایج تعلیم و تربیت رسمی کشور دارد.
حقوق مناسب برای فرهنگیان
وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حقوق و مزایای معلمان در مبحث معیشت قابل طرح است، اظهار داشت: آن ارتقایی که بر طبق این طرح رتبه بندی رخ می دهد، منطقی ترین و معقول ترین ارتقای حقوقی قابل تصور است؛ چون که پیوند عمیق و وسیعی با ارتقای مهارت ها و صلاحیت های تخصصی و حرفه ای و عمومی این افراد دارد.
فیاضی افزود: ارتقای توانمندی معلمان و کیفیت آموزشی و پرورشی کاملا منطقی، معقول و ضروریست و باید صورت گیرد. باید با تمام وجود به ظرفیت های موجود کمک کرد تا نظام رتبه بندی تضمین کننده هر دو بعد مهم یعنی معیشت معلم از یک سو و کیفیت آموزشی و پرورشی در سوی دیگر باشد.
تامین رفاه فرهنگیان
وی درباره تأمین رفاهیات برای فرهنگیان توضیح داد: سفر، گردشگری و مسکن فرهنگیان موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: افزایش بهره وری اردوگاه ها و کانون های فرهنگی تربیتی و مراکز رفاهی فرهنگیان و بهره مندی معلمان از این فرصت ها و زیرساخت های موجود باید به شکل جدی دنبال شود.
توجه به درمان، بهداشت و سلامت فرهنگیان و خانواده های آنها
وی همینطور درباره بحث سلامت فرهنگیان و خانواده های آنها اظهار داشت: چه در بخش پیشگیری و چه درمان و توان بخشی تقویت و کارآمدی بیمه تکمیلی معلم ها و فرهنگیان مورد توجه قرار می گیرد.
وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید ظرفیت خوبی برای تحقق بیمه تکمیلی فرهنگیان ایجاد شود تا در مسائل بهداشتی و سلامتی دغدغه نداشته باشند.
بازگشایی مدارس
فیاضی همینطور درباره مبحث بازگشایی مدارس هم اظهار داشت: مبحث بازگشایی مدارس هم اکنون یکی از دغدغه های جدی خانواده های دانش آموزان و خود وزارت آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه باید درباره ترکیبی بودن آموزش ها و ترکیبی بودن، مجازی صرف یا حضوری صرف، تصمیم گیری شود، اظهار داشت: همینطور باید در مورد روش اجرای پروتکل ها کاملا سیاست گذاری های لازم صورت گیرد که چه تعداد دانش آموز بیاید و چه تعداد نیاید، تراکم کلاس ها و مدرسه به چه نحو باید باشد. ساعت ورود و خروج دانش آموزان چطور باشد تا بتوانند ارتباط معلم با دانش آموز و ارتباط دانش آموز و مدرسه را حفظ کنند.
وزیر پیشنهادای آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشایی مدارس به عوامل خیلی از جمله میزان شیوع بیماری در منطقه، میزان تراکم دانش آموز در کلاس و در مدرسه و نوع درس ها بستگی دارد.
فیاضی با اشاره به اینکه با عنایت به تفاوت سرزمینی و شرایط اقلیمی و شرایط کرونایی حاکم بر منطقه نمی توان نسخه واحد به کل کشور عرضه داد، اظهار داشت: وضعیت هر منطقه برای بازگشایی متفاوت است؛ ازاین رو بهترین کار این است که ما از ظرفیت شوراهای استانی و شوراهای شهرستانی و شوراهای منطقه ای و حتی شوراهای مدرسه که تلفیقی از کادر مدرسه و خانواده ها بهره مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه خانواده ها در مورد فرزندانشان جدی است و نمی گردد آنرا نادیده گرفت. سلامت فرزندان و معلمان باید حفظ شود، ستاد باید تنظیم گری، هدایت گری، حمایت گری و کنترل نهایی کند. شاخص ها را معلوم کند و بر مبنای آن شاخص ها تصمیم گیری شود.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: معلم ها و کادر مدارس را با بیان خبرهای متفاوت نباید گرفتار تشویش کرد. باید بسپاریم به خود مناطق و مدارس تا آنها در این حوزه تصمیم گیر باشند.
فیاضی اظهار داشت: با عنایت به تجربیاتی که از آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا به دست آمده و با عنایت به زیرساخت های عظیمی که در مورد آموزش مجازی در آموزش و پرورش بوجود آمده است، همینطور با عنایت به توانمندی هایی که معلمان و خانواده ها در استفاده از فضای مجازی به دست آورده اند، بطور قطع در دوران پساکرونا هم از ظرفیت آموزش مجازی در جهت افزایش کیفیت آموزشی و بسط عدالت آموزشی و پرورشی استفاده شد و در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
پاسخ فیاضی به حواشی پیرامون خود
مدتی بعد از معرفی فیاضی و اعلام برنامه او برای دوران تصدی در وزارت آموزش و پرورش حواشی در شبکه های مجازی بوجود آمد.
برخی در مورد نسبت فامیلی فیاضی با علیرضا زاکانی شهردار تهران و برخی دیگر موضوع هایی در مورد مدارک تحصیلی وی مطرح نمودند. عده ای در این خصوص عنوان کردند که دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی فیاضی ۱۵ سال طول کشیده است.
همچنین برخی فیاضی را همچون حامیان اصلی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی دانستند و با عنایت به توییت سید امیر موسوی سردبیر اسبق مجله رشد جوان، فیاضی را متحجر خواندند.
ماجرا از این مقرر است که سید امیر موسوی در توییتر علت استعفای خویش را سیاست های متحجرانه فیاضی عنوان کرده و گفته بود که فیاضی سیاست های سختگیرانه به محتوا دارد و واژه هایی مانند موسیقی را هم از متن مطالب حذف می کند.
فیاضی در نهایت در نشستی با خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده درباره سوابق خود توضیحاتی عرضه کرد.
وی درمورد برخی حواشی و ادعاهای مطرح شده درباره سوابق تحصیلی خود عنوان کرد: بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم و در تاریخ ۳۱ فروردین ۷۸ از این دانشگاه فارغ التحصیل شدم. رتبه ام در کنکور در مرحله اول ۲۷۰ و در سهمیه خانواده شهدا یک بود و در مرحله دوم کنکور هم رتبه ام ۲۲۰ و در سهمیه خانواده شهدا یک بود. ازاین رو همان مدت دوره کارشناسی که به صورت عادی همگان طی می کنند، برای بنده هم طول کشید.
وی درباره نسبت فامیلی اش با علیرضا زاکانی شهردار تهران اظهار داشت: همانطور که عرض کردم بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم. آقای زاکانی ورودی سالی ۶۹ دانشکده پزشکی بودند و دانشکده های ما کنار هم بود و از راه فعالیتهای بسیج با هم آشنا شدیم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: آن زمان، برادر بنده و داماد آقای زاکانی ۶ ساله و دختر آقای زاکانی یک ساله بود و ۱۵، ۱۶ سال بعد، ما این دو را برای ازدواج به هم معرفی کردیم؛ به عبارت دیگر ما پیش از این نسبت فامیلی، سال ها دوست و آشنا بودیم.
فیاضی درباره دریافت مدرک دکترای خود هم اظهار داشت: از سال دوم دانشگاه، درس طلبگی را آغاز کردم و ۹ سال درس سطح در تهران و قم و ۱۶ سال هم درس خارج در قم خواندم که عمده درس هایم فقه، اصول، کلام و فلسفه بود.
وی ضمن اشاره به مصوبه جلسه ۵۰۳ شورایعالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۸۱ عنوان کرد: در این مصوبه آمده است «دانشمندان، محققان و متخصصان رشته های زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و معارف اسلامی که در بین اهل فن بعنوان صاحب نظر شهرت داشته و یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفاتی باشند و همینطور فضلای حوزه های علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند می توانند حسب شرایط و مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب ۱ و ۲ (مربی یا استادیاری) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب شوند».
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: همینطور در این مصوبه آمده است «دستورالعمل امتحانی و نحوه بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ می گردد. ضمن این که برای اجرای دستورالعمل مبحث بند ۲، «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی» با ترکیب پنج نفر از صاحب نظران مبحث بند ۱ با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دفتر هیأت های امنا و هیأت ممیزه مرکزی دانشگاه ها تشکیل می شود».
وی افزود: آن زمان بنده در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بعنوان پژوهشگر فعالیت می کردم و بر مبنای ضوابط داخلی پژوهشگاه، هیأت علمی پژوهشگاه شدم چون پژوهشگاه نهاد مستقل عمومی غیردولتی بود و آن موقع هیأت ممیزه خاص و ضوابط داخلی داشتند. بعدا آقای رشاد، بنده را به همان کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان معرفی کردند.
فیاضی اضافه کرد: ازاین رو این گونه نبود که به همین راحتی مدرک عرضه شود، در دو آزمون جامع شرکت کردم که آزمون اول در سال ۹۲ـ۹۱ و آزمون دوم در سال ۹۴ـ۹۳ برگزار شد و رساله دکتری هم ۱.۵ سال طول کشید که استاد راهنمایم آقای رشاد و استاد مشاورم آقای واعظ بودند و در نهایت با نمره ۱۹.۵ قبول شدم.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون تعیین صلاحیت علمی زیر نظر وزیرعلوم است و آزمون ها هم واقعا سخت بود. ۷۳ نفر برای این آزمون ها معرفی شده بودند که فقط ۳ نفر قبول شدند و دوره هم ۶ سال طول کشید.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره حواشی مطرح شده نسبت به فعالیت وی در مجلات رشد هم اظهار داشت: مجموعه رشد ۳۶ مجله داشت که ۹ مجله دانش آموزی، ۲ نشریه نابینایان و مابقی بزرگسالان بود. وقتی بنده فعالیتم را در آنجا شروع کردم متوسط فعالیت سردبیران ۱۳ سال و متوسط سن هم ۵۷ سال بود.
وی با اشاره به اینکه این مجلات را ۵ نفر ارزیابی می کردند و هیچ نشریه ای شورای سیاستگذاری نداشت، اظهار داشت: ما برای این مجلات شورای سیاست گذاری گذاشتیم و تیم ها را نوسازی کردیم که حاصل آن ۱۳ تیم نوسازی شد که این افراد بر مبنای قواعد سازمان پژوهش یعنی در مجلات دانش آموزی حدکثر مدت فعالیت سردبیر ۴ سال و سن ۴۵ سال و در نشریات تخصصی مدت فعالیت ۶ سال و سن ۵۵ سال بود، تغییر کردند و تنها یک نفر برخلاف این رویه تغییر نمود.
فیاضی افزود: سیاست ما این بود که مجلات رشد کیوسکی نیست و باید تربیتی باشد، اما آن فرد برخلاف این سیاست حرکت می کرد. مثلاً در هفته اول مهر رمانی در مجله تحت مدیریتی ایشان ارائه شد که دفاع مقدس را نقطه سیاه جمهوری اسلامی می داند یا کتابی معرفی شده بود که داستانش با دوستی چند دختر و پسر آغاز می شد که صریحاً بر خلاف سیاست های تعلیم و تربیت است.
وی درباره حذف کلمه آهنگ سازی از متن یک مجله رشد و جایگزینی تواشیح و سرود اظهار داشت: آن نشریه به خط بریل و برای نابینایان منتشر می شد و با عنایت به فعالیت پرورشی در مدارس، مطرح کردم که به جای آهنگ سازی، از کلمه سرود و تواشیح استفاده کنم که بچه ها انس بیشتری دارند و در مدرسه می توانند به سادگی انجام دهند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: بعضی می گویند بنده با موسیقی مخالفم در حالیکه اصلا این گونه نیست؛ بنده همان سال برای اختتامیه فیلم رشد به کرمان رفتم که مراسم در هنرستان موسیقی برگزار شد و دانش آموزان اجرای زنده موسیقی داشتند.
وی درباره مطرح شدن نام وی در طرح پشتیبانی از کاربران فضای مجازی هم اظهار داشت: ما در طرح اولیه دخالتی نداشتیم ولی بعد که این طرح به مرکز پژوهش های مجلس آمد، مطرح کردیم که طرح خوبی نیست و درخواست کردیم که پس بگیرید یا اصلاح کنید که عبارت صیانت از آن حذف شد و عنوان طرح پشتیبانی از حقوق کاربران شد.
فیاضی اظهار داشت: علاوه براین جهت بررسی این طرح، به تمام دستگاه ها نامه زدیم که همه نامه نگاری ها، حضور نمایندگان دستگاه ها و صورتجلسه ها موجود است. این روند عینا در مرکز پژوهشها هم دنبال شد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: ۹۰ درصد طرح جدید مصوبات شورایعالی فضای مجازی است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷ سال معلمی در مدارس دولتی و غیردولتی داشتم، اظهار داشت: سال ۸۸، آقای یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی را ایجاد کردند که بنده از جانب ایشان بعنوان مسؤول ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس معرفی شدم که در این زمان فعالیتهای متنوعی به انجام رساندم.
وی در مورد دلیل عدم اجرایی شدن سند تحول اظهار داشت: یکی از علل جدی این است که ما نقطه کانونی تحول را در مدرسه نگذاشتیم بلکه در ستاد گذاشتیم. اگر شورای مدرسه زنده شود و تمرکززدایی نماییم، اتفاقات خوبی می افتد.
موافقان چه می گویند
موافقان و مخالفان انتصاب فیاضی در هفته گذشته نظرات خویش را در رسانه های مختلف عرضه دادند.
برخی از نهادها همچون بسیج فرهنگیان و مجمع نخبگان ایران هم در اطلاعیه ای حمایت خویش را اعلام نمودند. حسین مظفر، سید محمد بطحایی، علی احمدی و محمود فرشیدی وزیران پیشین آموزش و پرورش در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حمایت کردند.
همچنین حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس سما، مرتضی فاطمی نژاد مدیرعامل موسسه علمی و آموزشی رزمندگان، محمد طیب صحرایی مدیرعامل مجمتع آموزشی امام صادق، مصطفی الهیاری مسئول دفتر نمایندگی رهبری در موسسه مدارس راهیان کوثر و مجتبی تاجیک مسئول عملیات تربیت بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا در اطلاعیه ای به صورت مشترک از فیاضی برای تصدی در وزارت آموزش و پرورش حمایت کردند.
بسیج فرهنگیان هم در اطلاعیه ای آورده است: فیاضی فردی انقلابی، ولایت مدار و مزین به اخلاق اسلامی است و همینطور برنامه او، برنامه ای تخصصی و جامع در زمینه تعلم و تربیت و مبتنی بر اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنظیم شده که در صورت یاری همگانی و تاثیرگذاری مجموعه های بسیج، نتایج مفیدی برای انقلاب اسلامی و عموم مردم ایران عزیز اسلامی دربرخواهد داشت.
همچنین در این بیانیه آمده است: ما بسیجیان کمیته های رصد تحول را ایجاد کرده ایم تا ضمن پایش فعالیتهای وزارت خانه و همینطور مطالبه گری و عرضه گزارش های نوبه ای از حصول تحول با شاخصهای کمی و کیفی، در نخستین فرصت (هفته معلم) و هم در بازه های زمانی شش ماهه، برنامه ها و عملکرد دستگاه تعلیم وتربیت را مورد ارزیابی، نقد و نظر تخصصی کارشناسان قرار دهیم و بتوانیم با همکاری و هم افزایی، مسیر تحول را هموارتر نماییم.
فیاضی برنامه های خوبی برای آموزش و پرورش دارد
در این راستا احمد فلاحتی نماینده مردم همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارای شخصیتی علمی بوده و برنامه های خوبی درباره وزارت آموزش و پرورش دارد، اظهار داشت: فکر می کنم نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش مجلس نسبت به او مثبت است.
وی ضمن اشاره به معرفی مسعود فیاضی بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و بررسی صلاحیت و برنامه های وی در مجلس عنوان کرد: وزیر پیشنهادی دارای شخصیتی علمی بوده و برنامه های خوبی درباره وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات عرضه کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در برنامه های وزیر پیشنهادی این موضوعات دیده شده که البته باید جزئیات آن هم مطالعه شود؛ با عنایت به اینکه فرصت کافی برای مرور برنامه های وی پیدا نشده و نمایندگان مقرر است فردا درباره وی نظر بدهند.
فیاضی با چالش های آموزش و پرورش آشنا است
سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهوری هم اظهار داشت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با مباحث، مسائل و چالش های آموزش و پرورش به خوبی آشناست و اگر کسی با دیده انصاف به راهبردها و برنامه های وی بنگرد نظرش نسبت به فیاضی مثبت خواهد شد.
فیاضی توان حل مشکلات را دارد
همچنین مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت و گو با ایرنا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را جوان، باانگیزه و دارای روحیه انقلابی دانست و عنوان کرد: فیاضی برای آموزش و پرورش فکر، ایده و حرف دارد و می تواند مشکلات این وزارت خانه را حل کند.