توسعه آموزش پیش دبستانی راهکار کاهش نابرابری های آموزشی است
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: توسعه آموزش پیش دبستانی یکی از راهکارهای کلیدی برای کاهش نابرابری های آموزشی است.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، در نشست تخصصی عدالت آموزشی که با حضور اساتید و دانشجویان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار گردید، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش به تشریح چالش ها و راهکارهای تحقق عدالت آموزشی پرداخت.
حکیم زاده با اشاره به اینکه عدالت آموزشی به مفهوم ارائه فرصت های یادگیری با کیفیت و متناسب برای تمامی دانش آموزان است تاکید کرد: بااینکه در سالیان اخیر به لحاظ پوشش تحصیلی به موفقیت های خوبی دست یافته ایم، اما چالش اصلی ما در کیفیت آموزش و یادگیری است. خیلی از دانش آموزان با وجود حضور در مدارس، از کسب مهارت های پایه محروم می مانند.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تأثیرات منفی همه گیری کرونا بر نظام آموزشی، اشاره کرد: بعد از دوران کرونا شاهد تشدید پدیده فقر یادگیری بوده ایم که این مسئله در مناطق محروم نمود بیشتری دارد. ما نیازمند بازبینی در شیوه های آموزشی و توجه ویژه به سالیان اولیه تحصیل هستیم.
وی توسعه آموزش پیش دبستانی را یکی از راهکارهای کلیدی برای کاهش نابرابری های آموزشی دانست و اظهار داشت: تجربه نشان داده است سرمایه گذاری در دوره پیش دبستانی، خصوصاً در مناطق محروم، می تواند تأثیر قابل توجهی در پایین آوردن شکاف آموزشی داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی در بخش دیگری از این جلسه، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های جدید در آموزش اشاره نمود و اضافه کرد: استفاده هوشمندانه از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی می تواند به ما در ارائه آموزش شخصی سازی شده و عادلانه کمک نماید.
معاون وزیر آموزش وپرورش در آخر با تکیه بر نقش دانشگاه ها در تحول نظام آموزشی، از دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی خواست که با همکاری دستگاه تعلیم و تربیت، در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی عادلانه مشارکت فعال داشته باشند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب