صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شدند
به گزارش دانشگاه فارسی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: در مجموع صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، نشست خبری رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی با موضوع برنامه های در دست اجرا و روند پیشرفت برنامه های سال تحصیلی جاری عصر امروز در وزارت آموزش وپرورش اجرا شد. حکیم زاده با تبریک ایام میلاد ماه شعبان، در تشریح دستاوردها و اهداف معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: در دوره ابتدایی ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۶۰ دانش آموز داریم که از این تعداد ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار دانش آموز ایرانی هستند و حدود ۴ درصد دانش آموزان از اتباع هستند. معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: ۷ هزار و ۲۰۰ مدرسه ابتدایی داریم که ۳۷۸ هزار کلاس درسی را شامل می شود. ۲۶۷ هزار معلم ابتدایی هم داریم. ۶ هزار کلاس درس با تراکم دانش آموزان روبروست که در این کلاس ها بالاتر از ۴۰ دانش آموز حضور دارند. صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شدند حکیم زاده اظهار داشت: ۱۶۸ هزار و ۸۶۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داریم که ۷۶ هزار و ۷۵ نفرشان شناسایی شدند و ۲۴ هزار نفر از آنان به تحصیل بازگشتند. دانش آموز پایه اولی، ۷۱ هزار نفر بودند که شش سال تمام بازمانده از تحصیل هستند. در مجموع صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و برای تحصیل در مدرسه درحال پیگیری هستند. وی توسعه عدالت و نصیب آموزش برابر، پیشرفت کیفیت آموزشی و تقویت هویت ملی را سه راه حل افزایش کیفیت نظام تحصیلی مطرح کرد و اظهار داشت: از جهت آموزشی مدرسه ای در تزاز سند تحول است که با محیطی خلاق، مهارت های حل مساله را به دانش آموزان یاد می دهد و آنان را شهروندانی مسئولیت پذیر تبدیل می کند. معاون وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: تأکید بر تربیت تمام ساحتی، ایجاد احساس ارزشمندی با تربیت دانش آموزانی پویا و ترویج وفاق ملی با شنیدن صداهای تمامی ذی نفعان، توجه به اقتضائات دوران کودکی همچون اصول و رویکرد های معاونت آموزش ابتدایی است. حکیم زاده با اعلان اینکه می دانیم در هر منطقه چه تعداد بازمانده از تحصیل داریم؛ اظهار داشت: هر چه در ستادهای مدیریتی بنشینیم، برنامه های ما از واقعیت به دور است. هر چه برای برنامه ریزی از معاونان و مدیران مناطق کمک بگیریم، برنامه ای نزدیکتر به واقعیت خواهیم داشت. وی با اشاره به توجه رییس جمهور به مسایل آموزشی اظهار داشت: تا امروز رییس جمهور ۱۷ جلسه دو ساعته و بیشتر برای پیشرفت عدالت آموزشی برگزار کردند و برای تجهیز مدارس و پیشرفت کیفیت یادگیری برنامه های آموزش وپرورش را پیگیری می کنند. حکیم زاده با تأکید بر اهمیت تحول در شیوه های یادگیری اظهار داشت: یکی از این برنامه ها، برنامه اصلاح روش های آموزش و تحول در محیط های یادگیری است. همیشه فکر می کردیم تحقق این مساله خیلی دور است اما با این برنامه دریافتیم که می توان خیلی سریع به تغییر در نگرش ها و ایجاد محیط مثبت یادگیری نائل شویم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب