كاظمی مطرح كرد؛

مدیران کم تجربه سبب ناکارآمدی آموزش وپرورش شدند

مدیران کم تجربه سبب ناکارآمدی آموزش وپرورش شدند

به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: به کارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهم ترین دلیلهای ناکارآمدی نظام آموزش وپرورش است.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، علیرضا کاظمی در نشست با رؤسای مناطق شهر تهران، اضافه کرد: باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند. به گفته ی ایشان، بجای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و بجای آن تجربه گردانی نماییم. وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: بنا داریم آموزش وپرورش را از سیاست زدگی دور نماییم و این کار را باید از مدرسه آغاز کرد. کاظمی با تأکید بر این که بیشترین فاکتورهای صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد، اظهار داشت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد. وی با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت، اشاره کرد: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد. وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این که قرآن کریم هم برای اثربخشی شاخص هایی دارد، اظهار داشت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص هاست. کاظمی با اشاره به این که در مجموعه وزارت آموزش وپرورش چالش های زیادی داریم، بیان کرد: وقتی مسائل آموزش وپرورش را بررسی می نماییم درمی یابیم که این مسائل هزاران جزییات دارد؛ بدین جهت باید همت نماییم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک نماییم. وی با طرح سوالی بر اساس چرایی ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش، اظهار داشت: به کارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهم ترین دلیلهای آنست. حدودا هیچ برنامه ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده است؛ البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد. وزیر آموزش وپرورش افزود: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب زده، ناکارآمدی در ماموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند. کاظمی دلیلهای دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار داشت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است. وی بیان کرد: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه های درسی دیده نمی شود و باید دراین زمینه اقدامی ملی انجام و برنامه های درسی را بروز رسانی کرد. وزیر آموزش وپرورش درباب ضرورت بروزرسانی برنامه های درسی، اشاره کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و…، نمی تواند سند تحول بنیادین را پیاده سازی کند مگر آنکه روی برنامه درسی مدارس کار کند. بر طبق این گزارش، در آغاز جلسه علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران، گزارشی درباره ی تدابیر اندیشیده شده درباب بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه داد.


منبع:

1403/06/15
09:49:04
5.0 / 5
99
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , طراحی , متاورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است