صحرایی مطرح كرد؛
چاره بیکاری در مدرسه است نه دانشگاه
به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.
به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، رضامراد صحرایی در نخستین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش فنی، حرفه ای و کاردانش و تکنولوژی و گروههای آموزشی استانها، با قدردانی از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب ۴۰ درصد کنکور؛ اشاره کرد: این امر موجب افزایش حضور دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه های برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.
وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را یاد شده قرار داد و اضافه کرد: امسال آزمون استخدامی بی سابقه، نو و علمی بصورت جهادی در بخش کمی و کیفی اجرا شد.
صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: سیاست دولت ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق قسمتی از عدالت آموزشی است.
وزیر آموزش وپرورش با بیان این پرسش که چطور میتوان ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیت های موجود و اتکا به ظرفیتهای درونی، انجام داد، اشاره کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه باکیفیت چیست؟
صحرایی با بیان اینکه، شخص رییس جمهور محترم، پیگیر ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، اشاره کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه درحال تدوین است و بخشنامه ملی مهارت آموزی کلیات آن در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته است.
وی افزود: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.
صحرایی با اعلان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک باارزش شود، گفت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش بریم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.
وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه امتحانات نهایی، نخستین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد؛ اشاره کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.
صحرایی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان باتوجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رییس جمهور، گفت: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه بندی معلمان است که این امری فرایندی و درحال رو به رشد است.
وزیر آموزش وپرورش خطاب به معاونان آموزشی، گفت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید سطح ملی نمره کشور باید افزایش پیدا کند.
منبع: unifarsi.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب