صحرایی مطرح كرد؛

۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است

۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است

به گزارش دانشگاه فارسی، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: خاصیت کارهای تشکلی، تصاعدی شدن آن است؛ همین موضوع موجب می شود اثر کارهای دانش آموزی در تشکل ها اثر چند برابری پیدا کند.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از مهر، رضا مراد صحرایی، در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی، اضافه کرد: برمبنای سند تحول باید به تعریف دانش آموز ایده آل و جایگاه مدرسه دقت کنیم، سند تحول بر تنوع موقعیت یادگیری و تکلیف وزارت آموزش وپرورش در این خصوص تاکید دارد. وی با اعلان اینکه در سند تحول، آموزش بر چهار موقعیت یادگیری مستقیم، غیر مستقیم و حضوری و غیرحضوری اشاره می کند، اظهار داشت: در همه مدارس آموزش حضوری و غیرحضوری داریم اما دو روش یادگیری رسمی و غیررسمی هم نوع دیگری از تقسیم بندی آموزش است. وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: با اشاره به این که ۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است. موقعیت یادگیری مستقیم کلاس درسی است که معلم تکالیفی را در کتاب درسی به دانش آموز می دهد که عمدتا مدارس غیردولتی در این قسمت قوی هستند که معلم کاری بیش از کتاب به دانش آموزان می دهد و موقعیتی بیش از کتاب برای دانش آموزان فراهم می آورد. صحرایی با اعلان اینکه محل آموزش غیررسمی تشکل ها و اجتماعات دانش آموزی است، اظهار داشت: در این محافل دانش آموزان در کنار هم و بصورت جمعی یاد می گیرند. به همین دلیل هم چهار تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی چهار تشکل دانش آموزان است. وزیر آموزش وپرورش اشاره کرد: خاصیت کارهای تشکلی، تصاعدی شدن آن است؛ همین موضوع موجب می شود اثر کارهای دانش آموزی در تشکل ها اثر چند برابری پیدا کند.

1402/06/28
15:59:19
5.0 / 5
389
تگهای خبر: آموزش , انجمن , كتاب , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است