سه ماه مطالعه و بازارسنجی برای شروع تجارت فراسرزمینی با روسیه بوسیله بخش خصوصی

سه ماه مطالعه و بازارسنجی برای شروع تجارت فراسرزمینی با روسیه بوسیله بخش خصوصی

به گزارش دانشگاه فارسی، مشاور رییس جمهور در امور همکاریهای اقتصادی با تکیه بر این که مزیت های نسبی صنایع دستی ایران باید شناسایی شود، اظهار داشت: ما سه ماه را صرف مطالعه و بازارسنجی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می توانیم بوسیله بخش خصوصی با روسیه تجارت فراسرزمینی را شروع نماییم.


به گزارش دانشگاه فارسی به نقل از ایسنا، معصومه آقاپور علیشاهی مشاور رییس جمهور در امور همکاریهای اقتصادی، امروز در رویداد ملی بانوی ایرانی؛ بالندگی اقتصادی اظهار داشت: کشور در وضعیت خاص و بحرانی ناشی از تحریم های ظالمانه و همین طور تاب آوری جامعه قرار دارد. این مسایل ما را بر آن داشته تا توجه ویژه ای به صادرات غیرنفتی داشته باشیم. اما برای این منظور، نیاز به ابزار، زیرساخت، تکنولوژی، بازارسنجی، برندسازی و شناسنامه دار کردن برندها داریم. مهم تر از همه، باید به نسل Z دقت کنیم، که سلیقه و تفکرش بطورکامل متفاوت با نسل های گذشته است. همه این عوامل در کنار هم می توانند ما را به موفقیت نزدیک کنند.
وی ادامه داد: یکی از چالش هایی که من در دوران نمایندگی و همین طور پس از آن با آن مواجه شدم، نبود فرهنگ مشترک در تجارت با کشورهای هدف است. بعنوان مثال، ما باید تجارت مان با کشورهای اروپایی و آسیای شرقی را هماهنگ نماییم. ضروریست که همکاری نزدیک تری با سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، معاونت اقتصادی سفارت ها و کنسولگری ها و همین طور اتاق ایران داشته باشیم تا به یک دیالوگ مشترک نائل شویم.
مشاور رییس جمهور در امور همکاریهای اقتصادی بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که مزیت های نسبی صنایع دستی ایران شناسایی شود. ما سه ماه را صرف مطالعه و بازارسنجی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می توانیم بوسیله بخش خصوصی با روسیه تجارت فراسرزمینی را شروع نماییم. یک مورد جالب این است که "کفگیر چوبی" با ارزش ۳۰۰ هزار تومان در یک ماه به رتبه دوم بازار رسید و "ظرف چرب مردانه" ظرف دو ماه به رتبه اول رسید. این دستاوردها چگونه ممکن است؟ بازارسنگی و فروش ۳۰ میلیارد تومان در صنایع دستی نیازمند شناخت صحیح مصرف کنندگان و فراهم آوردن زیرساخت های مناسب می باشد.
بگفته وی؛ این پروسه نیاز به فناوریهای جدید و همین طور آشنایی با هوش مصنوعی دارد. همچنین، برای موفقیت، باید صبوری بورزیم و به بازارسازی و تصمیم سازی بپردازیم. نسل جوان و به ویژه نسل Z، بطور روزانه در فضای مجازی فعالیت می نمایند و ما باید سلیقه آنها را درنظر بگیریم. چرا در بخش پوشاک موفق هستیم؟ چون همراه با سلیقه آنان پیش می رویم.
آقاپور بیان کرد: به هنرمندان صنایع دستی، خصوصاً زنان ایرانی که به خارج مهاجرت می کنند، توجه کنید. آنها با آموختن فرهنگ کشورهای دیگر، هنر ایران را به روشی متفاوت به نمایش می گذارند. بدین سبب خواهش من این است که در هر کاری که انجام می دهیم، یک نماینده از جمع شما عزیزان به من معرفی کنید که با بخش خصوصی که در حوزه تجارت فراسرزمینی فعال است، هماهنگی لازم صورت گیرد. این نماینده می تواند آموزش هایی در حوزه فروش آنلاین و بازارسنجی در اختیار شما قرار دهد.
وی اضافه کرد: آمارهای جالبی داریم؛ قبل از کرونا، فروش آنلاین رونق پیدا کرد و فضای مجازی به عنوان یک فرصت تاریخی برای تجارت شناخته شد. به عنوان نمونه، ترکیه در سال ۲۰۲۴، ۲۴ میلیارد دلار فقط بوسیله فضای مجازی رونمایی کرده و هدف گذاری کرده است که تا سال ۲۰۳۰ این رقم به ۶۰ میلیارد دلار برسد."



منبع:

1403/12/11
23:07:33
5.0 / 5
29
تگهای خبر: آموزش , برند , تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
دانشگاه فارسی

دانشگاه فارسی

آموزش از راه دور
پلت فرم یادگیری از راه دور که امکان تحصیل در رشته های مختلف را بصورت آنلاین فراهم می آورد

unifarsi.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانشگاه فارسی محفوظ است